Afgelopen maanden heb ik een duidelijk beeld gekregen van de mogelijkheden van de 23 dingen. Het draait vooral om communicatie. Er zijn erg nuttige en zakelijke dingen bij als RSS feeds en delicious en ook luchtiger dingen als Flickr en muziek downloaden.
Iets als Hyves en Facebook vind ik tekenen van een hype in zich hebben. Als mediacentrum moet je daar aan meedoen omdat onze klanten daar zitten. Wanneer de krant schrijft dat mensen van hun hyves af willen of willen ontvrienden, kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Het kost allemaal veel tijd en je privacy raak je kwijt als je teveel op je hyves zet. Persoonlijk heb ik geen behoefte om een hyves te hebben. Daarom vond ik het prettig dat ik met het cursusaccount er kennis mee kon maken.
Privacy vind ik een probleem bij web 2.0. Verder heb ik gemerkt dat ik wachtwoorden goed moet noteren. Daar moet ik een goede administratie voor opzetten i.p.v. de losse briefjes die ik nu in een mapje heb gestopt.
De cursus heeft me veel tijd gekost. Ik werk 3 dagen met de nodige taken waar de cursus ook nog tussendoor moest. Ik heb regelmatig achterstanden moeten wegwerken.
De cursus wordt aangekondig als spelen. Ik heb vooraf gehoopt op een speelser cursus (games?) dan de cursus bleek te zijn.
Ik verwacht dat we komende tijd veel gaan gebruiken van wat we met deze cursus geleerd hebben.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Proficiat met het behalen van de eindstreep! Onlangs zei je tegen me dat je van alle 'dingen' de theorie hebt gelezen en ze ook allemaal hebt bestudeerd. Dat was niet altijd terug te lezen in je posts, die waren soms wat aan de korte kant :-) Je laatste berichten zijn uitgebreider, wat ik zeer heb gewaardeerd!
Een reactie posten